מפגש הנגשה - התאמה בין הצורך האישי ליכולת הטכנולוגית

מטרתו של מפגש ההנגשה היא ליצור התאמה וחיבור בין צורך אישי של אדם לבין פתרון טכנולוגי מסייע. פתרונות טכנולוגיה מסייעת, משפרים נגישות ומרחיבים את עצמאותו של האדם עם המוגבלות.


לתאום מפגש הנגשה

 

מהו מפגש הנגשת טכנולוגיה מסייעת?

מפגש ההנגשה הינו השלב ה-6 מתוך 8, בתהליך ההנגשה עפ"י מתודולוגית 'רצה התפתח'. במפגש ניתנת הזדמנות אמתית להתנסות ולצפייה במבחר אפשרויות נגישות, בהתאם ליכולות המשתמש, תוך התחשבות בצרכי מכלול הגורמים התומכים בו. 

מפגש הנגשה אינו מוגבל בזמן ומבוצע על ידי צוות המתמחה ביצירת פתרונות הנגשה מותאמים אישית למשתמש.
המפגשים מתקיימים בשילוב מטפלים פרא-רפואיים מתחום הריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, חינוך ושיקום. המפגש נערך על ידנו אך ורק עפ"י פניה של האדם המאובחן, משפחתון או הפנייתו ע"י גופים מטפלים מוסמכים.
מומחי ההנגשה של דגש משיגים 92% הצלחה בהתאמת פתרון מותאם לצורך והטמעתו בשגרת החיים.

מי קהל היעד למפגש ההנגשה לשימוש בטכנולוגיה המסייעת? 

קהל היעד ההינו כל משתמש ואנשים עם מוגבלויות, משפחתם והצוות המטפל, אשר סבורים שטכנולוגיה מסייעת עשויה לשפר את איכות חיו, התקשורת והעצמאות של הבוגר או הילד עם הצרכים המיוחדים. 

מומחי ההנגשה של דגש, מסייעים בהנגשות למסגרות חינוך, מסגרות שיקום ומקומות עבודה, המשלבים אנשים עם מוגבלויות, מתוך הדגשת החשיבות שבשילוב המשתמש במגוון תחומים במעגל החיים.

מהי שיטת 8 השלבים בתהליך ההנגשה, 'רצה התפתח'?

  1. רקע – שיחה מקדימה בין מומחי ההנגשה, המשתמש משפחתו או הגורמים המטפלים. 
  2. צורך – ברור הצור, המטרה והמשאלה של האדם עם הצרכים המיוחדים, משפחתו והגורמים המטפלים. 
  3. הבנת האתגרים – הבהרת האתגרים העומדים בפני המשתמש משפחתו והגורמים המלווים מבחינת - זמן, יכולות ותמיכה.
  4. התייעצות - שילוב והתייעצות עם אנשי מקצוע, מלווים, משפחה, חברים וגורמים רלוונטיים.
  5. תמונת מצב - הבנה הראשונית של התמונה הכוללת לפני המפגש והערכות בהתאם.
  6. פגישת הנגשה - מפגש משותף בין המשתמש, המשפחה והגורמים המטפלים יחד עם מומחי ההנגשה של דגש. הפגישה כוללת - התבוננות, חשיבה משותפת וכן ניסוי וטעיה, תוך שימוש בעזרים הטכנולגיים הרלוונטים.
  7. תרגול והתנסות - המשתמש יקבל את אביזרי ומערכות הטכנולגיה המסייעת שהותאמו להמשך התנסות.
  8. חוות דעת – לאחר תקופת זמן נבדקת שביעות רצון המשתמש מהפתרון ומתקבלות החלטות לגבי מידת הצלחת ההתאמה של הפתרןו. במידת הצורך נעשה נעשים מאמצים להמשך תהליך החיפוש אחר פתרון מתאים. 

 

מהי טכנולוגיה מסייעת ותקשורת תומכת וחליפית? \ איך טכנולוגיה מסייעת ותת"ח מסיעים להשיג מטרות אישיות?

צוות יועצי ההנגשה של דגש מנגישים עולם שלם של פתרונות, מגוון אמצעים טכנולוגיים להגדלה ושיפור תפקוד, בהתאם ליכולותיו ולצרכיו של המשתמש.
השימוש במושג "טכנולוגיה מסייעת" נעשה בהקשר רחב לכלל המוצרים והעזרים אשר תוכננו והותאמו במטרה לקדם, לשפר ולאפשר יכולות תפקוד לאנשים עם צרכים מיוחדים.
קיומה והתקדמותה של הטכנולוגיה המסייעת, הם אלה המאפשרים לציבור רחב יותר עצמאות, הצלחה ומימוש יכולות, תוך השגת יעדים ברכישת השכלה, עבודה ותקשורת בין אישית.


מה הם עזרי ההנגשה ומערכות התת"ח שדגש מתמחה בהנגשתם?

  1. טאבלט / אייפד
  2. מחשבי תקשורת
  3. מערכות מיקוד מבט
  4. פלטים קוליים
  5. מתגים
  6. תחליפי עכבר
  7. צעצועים ומשחקים מונגשים
  8. בקרת סביבה נגישה 
  9. מצלמה 
  10. כלי נגינה
  11. זרועות ומרכבים
    ועוד.. 

   

האם ניתן להשאיל עזרים להתנסות? 

חלק מהותי ממפגש ההנגשה הוא האפשרות של הצוות המקצועי והמשפחה להשאיל את הציוד אותו מתאימים למטופל לתקופת התנסות. בתקופה זו המשתמש יתנסה בפתרון ויוודא, כי אכן הוא מקבל את השיפור המבוקש באיכות החיים או לפחות ידע הצוות המלווה, כי הפתרון מציע פוטנציאל ראלי לשיפור התפקוד בהתאם למטרות.

האם צוות ההנגשה ממשיך בליווי והדרכה גם לאחר התאמת הפתרון?

מפגש הנגשה הוא תהליך של ניסוי וטעיה, התהליך הינו ספיראלי, עם קבלת חוות הדעת (שלב 8) קיימים מקרים בהם חשוב לקיים את שלבים 4 ועד 8 שוב, עד לקבלת חוות הדעת ושביעות רצון גבוהה מן הפתרונות. צוות יועצי ההנגשה של דגש מעניק הדרכות נוספות וליווי מתמשך בהטמעת הטכנולוגויות.

מה היתרון של מפגש הנגשה וירטואלי?

ניתן לקצר את תהליך ההנגשה או לוותר עליו על ידי קיום מפגש הנגשה וירטואלי הכולל 3 שלבים:
1. יצירת רשימה כתובה של יעדים והמטרה לשמה נדרשת טכנולוגיה מסייעת.
2. העברת תמונות הממחישות את היכולות והמגבלות וסביבת העבודה
3. השאלה והתנסות בפתרונות המוצעים.

האם מתקיימות הדרכות לאנשי מקצוע, לצוותי ההערכה ולגורמים המטפלים?

צוות דגש טכנולוגיה מסייעת מעביר הדרכות טכנולוגיה מסייעת למגוון אנשי מקצוע בתחום: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, מטפלים ומקצועות פרא-רפואיים.

מומחי דגש עובד בשיתוף פעולה ומפנה בעת הצורך אל צוותי ההערכה דוגמת
'אומר' - עזר מציון
'משעול' - אלין בית נוען,

צוות תקשורת תומכת וחליפית בביה"ח השיקומי 'אלין'

המרכז הטכנולוגי בבית 'איזי שפירא' 

צוות הנגשת התת"ח של עמותת ישרא.ל.ס

צוות הערכה של עמותת מלאכיות הדממה-העמותה לתסמונת רט בישראל ועוד ...

ניתן להזמין את צוות דגש להדרכות טכנולוגיה מסייעת בנושאים:

  • מבוא לטכנולוגיה מסייעת – הכרת מגוון אמצעי הנגשה.
  • נגישות טכנולוגית באמצעות מערכות מיקוד מבט. 
  • מפגש הנגשה – עבודה בצוות רב מקצועי להתאמת טכנולוגיה מסייעת
  • נגישות לאייפד וטכנולוגיה גינארית – סריקה ואמצעי התניידות
  • בקרת סביבה ו'בית חכם'


לתאום מפגש הנגשה

 

ניתן גם לשלוח מייל בנושא או להתקשר למשרדנו לתאם:

בדואר אלקטרוני: info@dagesh-at.co.il
בטלפון: 03-7313276